Khamis, 2 Jun 2011

CiNtA ZamAn sEkArAnG



betul ke mcm 2 zaman sekarang?
cannot go la! hahahahaha
Aku kira mejoriti la so kepada sesiapa yg bercinta jgn sentap
Cinta 2 bkn lah seindah mcm yg kita bayangkan
Jika silap langkah masuklah kita ke kancah kehinaan
Kalau mmg nk cinta yg seja
Ha btul ka mcm yg dinyatakan di atas?
ti
Cinta Allah Sejati dunia sampai akhirat
Aku bkn nk brlagak mcm ustazah
atau apa ka sbb aku pun byk dosa
Aku menulis ni unk sama2 beringat..

Tadi kat sekolah ada kempen " tangisan jiwa"
kempen ni menyampaikan mesej tentang pembuangan bayi
dan penderaan kana-kanak
isu ni mmg popular la sekarang
dan kebanyakan yg terlibat adalah REMAJA
menurut kajian yg paling byk membuang bayi adalah
pelajar sekolah AGAMA.
apa kes ni pelajar sekolah AGAMA?
bkn kah depa dapat didikan agama yg cukup ka?
mcm mna boleh berlaku?
Tepuk dada tanya iman

Sebenarnya punca semua ni adalah perkataan CINTA
Yg aku mksd kan kat sini adalah Cinta lakonan
seperti menanam tebu di tepi bibir
hanya kerana pujuk rayu sang lelaki wanita hanyut...
hanyut.. membawa maruah terkontang kanting..
x syg kah mereka pada diri sendiri?
Apakah mereka mahu kita kaum wanita berstatus
seperti zaman jahiliah dulu?
Kaum kita x da harganya?
Berapakah harga maruah kita?
sampai hati sungguh la..
disebabkan nila setitik rosak susu sebelanga..

x kesian kah membuang bayi yg tidak brdosa?
bayi yg dikandung selama sembilan bulan
memang x da sifat keperimanusiaan
haiwan pun syg akan anak2 nya
haiwan pun jaga anak2 depa
ni manusia buang anak
Allah dah cipta kita terlalu istimewa
kita mempunyai akal unk berfikir
tetapi ampa x guna
ampa letak mana hah akal 2?
kira dah lebih teruk daripada binatang

Ya Allah engkau jauhkanlah aku daripada
tergolong dalam golongan org2 yg sesat
kau berikanlah aku petunjuk dimanapun aku berada
Aku percaya akan janji2 mu
bahawa wanita yg baik hanya unk lelaki yg baik
dan wanita yg jahat hanya unk lelaki yg jahat...
puji2 an keatas tuhan sekalian alam.. amin..

HA NI AQ AMBK DR BLOG JUNIOR AQ NI..BEST GAK KOWANG BACALAH
LINK

1 ulasan:

  1. Berhati2 terhadap CINTA. Ada yg madu dan ada yg racun.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...